Кейсы Казкенес

Алматы қаласы аудандарында "Атамекен" ҰКП және "БЖК 20-25" бағдарламаларын іске асыру шарттарын жетілдіру


Алматы қаласы аудандарында "Атамекен" ҰКП және "БЖК 20-25" бағдарламаларын іске асыру шарттарын ұйымдастыру және жетілдіру мәселелері бойынша диалог алаңдары мен мониторинг қорытындылары бойынша ұсынымдар

Ұсыныстар мен проблемалық мәселелер:

  • Мониторингке сәйкес, қалаға жеткілікті гранттар беріледі, бірақ бұл гранттар қаншалықты тиімді пайдаланылады?
  • Алматы қаласының экономикасын көтеру тұрғысынан осы гранттардың әсері бар ма?
  • Сондай-ақ, пікірталас қатысушылары грант алмағандармен мотивация бойынша жұмыс істейтіндерге қызығушылық танытты.
  • Неліктен мұндай үлкен қала үшін халыққа сервистік қызмет көрсетуге жаттықтырушылар, консультанттар жеткіліксіз. Жаттықтырушылардың, кеңесшілердің, менеджерлердің қысқаруына байланысты жаттықтырушылар мен кеңесшілердің тапшылығы мәселесі.
  • Жобаларды іске асыру қалай бақыланады?
  • Өткен жылы ешқашан жұмыс істемеген аудандар бойынша сервистік қызмет көрсету нүктелері ашылды.
  • Гранттар алу кезінде қатысушылардың кәсіпкерлік қызметке әлсіз ақпараттық-ресурстық және уәждемелік дайындығы;
  • Бюджет қаражатының мақсатты жұмсалуы туралы әлсіз жауапкершілік және түсінік;
  • Гранттық қаражатты қайтарудың өте жоғары деңгейі:
  • Грантты жеңіп алған азаматтардың әлеуметтік жауапкершілігі әлсіз. 2021 жылы 1200 грант берілді, оның ішінде 300 грант алушы есептерді тапсырған жоқ, байланысқа шықпады және ХҚКО оларға грант қаражатын өндіріп алу туралы сотқа талап-арыз беруге мәжбүр;
  • Жалған құжаттарды тапсыру кезінде 50-ден астам жағдай анықталды, онда құжаттар сол жеке кәсіпкерлерден, жалған Фото есептермен ұсынылады, бұл ЦЗ-ны сотқа шағым түсіруге мәжбүр етеді;
  • Гранттар беру тек өз бизнесін ашуды ғана емес, сонымен қатар қосымша жұмыс орындарын ашуды да көздейтінін қатысушылардың жеткіліксіз хабардар болуы және түсінуі, бұл осы бағдарламаға қатысудың міндетті шарты болып табылады.
  • Бизнес-жоспарларды таңдау мен жазудың сапалы деңгейін арттыру және оларды одан әрі іске асыру үшін қатысушылар арасында алдын ала ақпараттық-түсіндіру жұмыстарының шұғыл қажеттілігі.
  • Жаңа бастаған кәсіпкерлерге, әсіресе көпбалалы және аз қамтылған отбасыларға арналған оқыту бағдарламасы өз әлеуетін іске асырудың және қаржылық тәуелсіз кәсіпкер болудың бірегей мүмкіндігі болып табылады. Бірақ ақпаратта көптеген сәйкессіздіктер бар. Жыл сайын бағдарламада өзгерістер болғандықтан, ҮЕҰ мен әлеуметтік саланы ақпараттандыру маңызды. Кәсіпкерлікке тартуда қызмет алушыларды тікелей сүйемелдейтін орталықтар мақсатты топқа ақпаратты дұрыс және уақтылы жеткізу үшін алдын ала және кешенді түрде өтті.
  • Жұмыспен қамту орталығынан 3 айлық курстың сертификаттарының жарамдылық мерзімі бар, дегенмен мұндай оқыту қатысушының жаңа кәсіпте жүзеге асырылуы туралы жақсы және саналы шешім туралы айтады. Сондықтан мерзімдермен шектелмеуі керек. Олар үшін гранттар алуға қатысу басымдыққа ие болуға тиіс. Бұл бағытты кеңінен насихаттау қажет, өйткені бұл қатысушылар "Атамекен" ҰКП-ның "Бастау Бизнес"бағдарламасы бойынша 21 күн ішінде оқуды салыстырған жағдайда дайын болады. Биылғы жылы, ең болмағанда, "Бақытты Отбасы" базасында, әсіресе ХӘОТ санаты үшін офлайн оқыту режимін ашу маңызды, өйткені көптеген техникалық қиындықтар бар: техникалық базаның болмауы – стационарлық компьютерлер жоқ, компьютерлік сауаттылық әлсіз.
  • Онлайн форматта білім алушыларды сапалы сүйемелдеудегі үлкен проблема-жаттықтырушылар құратын чаттар тек жаттықтырушы хабарлама жібере алатын режимде жұмыс істейді. Кері байланыс жүйесі жоқ. Барлық мәселелер шешілмеген күйінде қалып отыр.
  • Бұл бағдарламаларға тек жұмыс істеп тұрған кәсіпкерлер ғана кіреді. Барлық осы индустриялық базалар жаңадан бастаған кәсіпкерлер үшін жабық, қол жетімді емес. Шағын бизнес пен орта бизнесті ажырату маңызды. Мұндай индустриалды парктерді құру кезінде қазіргі бизнеске емес, стартаптарға басымдық беру керек. Бұл өте маңызды, өйткені мұндай өнеркәсіптік саябақтарды құру ережелеріне сәйкес олар келісімшарт бойынша 7 жыл ішінде жалдау бағасын көтермеуге міндеттенеді.


Ұсыныстар:

  • Ең алдымен, респонденттерге бағдарламалар арасындағы айырмашылықтарды түсіндіру қажет. Бағдарламалардың сыртқы ұқсастығына қарамастан, олардың арасында айырмашылық бар. Бұл бағдарламаларды шатастырмау үшін Алматы ХҚКО, Колдау және "Атамекен" ҰКП өкілдерінің ақпараттық-түсіндіру жұмыстарына көп көңіл бөлуі өте маңызды.
  • Жасыратыны жоқ, "гранттық нигилизм"деп аталатын прецеденттер жиі кездеседі. Бұл кезде грант алушылар ақшаны мақсатты шығындарға жұмсау керек деп ойламайды. Гранттар жеке қажеттіліктерге жұмсалатын жағдайлар бар. Бұл екі бағдарлама бойынша да, "еңбек" бойынша да, БЖК бойынша да гранттарға қатысты. Оқуды бастағанға дейін қатысушылар арасында гранттық қаражатты жұмсау бойынша жауапкершілікті атқарудың тәртібі мен маңыздылығы туралы түсініктеме жүргізу қажет. Гранттар жеке қажеттіліктерді шешудің құралы емес, жоғарыда аталған бағдарламалардың мақсаттары мен міндеттеріне бағытталған;
  • Бизнес-идеяларды таңдау, бизнес-жоспарларды, шығыстар сметасын жасау және одан әрі іске асыру кезінде "Бастау Бизнес" қатысушыларын сүйемелдеу және оқыту сапасын жақсарту. Стартаптарды сапалы іске асыру үшін бастаушы бизнесмендерге және гранттар алғаннан кейін тәлімгерлікті, кураторлықты және қолдауды жүзеге асыру.
  • Білім алушылар бойынша "Атамекен" сандық жоспарларын халықты жұмыспен қамту орталығының гранттар беру жоспарымен келісу;
  • Күмәнді кәсіпорындарды анықтау және мемлекеттік қаражатты мақсатты пайдалану мақсатында халықты жұмыспен қамту орталығынан, "Атамекен" ҰКП және Алматы қаласының Қоғамдық кеңесінен мониторингтік топтар құру.
  • Индустриялық хабтар құру, бизнес-идеяларды біріктіру, ресурстық қолдау көрсету және ісін жаңа бастаған кәсіпкерлердің тәжірибесімен алмасу үшін ынтымақтастық;
  • Өткен жылдардағы бизнес-жобалар бойынша Аналитика, жаңадан бастаған кәсіпкерлерге қандай тауашалар қаныққанын, қайсысы сұранысқа ие екенін, олардың әлеуетін көбірек іске асыру мүмкіндігі бар екенін, гранттар тек тігін цехтары мен кондитерлік өнімдер өндірісі үшін ғана берілмейтінін, еңбек нарығы толып кеткенін дайындау және түсіндіру үшін.
  • Жаттықтырушыларды іріктеу кезінде сапалы деңгейді жақсарту мәселесін қарау;
  • 2022 жылы білім алушылардың техникалық сауатсыздығы мен дайындығының болмауына байланысты, кем дегенде ХӘОТ санаты үшін офлайн оқыту үшін шағын алаңдар құру, сондықтан онлайн оқыту оқыту мен сүйемелдеу сапасын жоғалтады;
  • "Атамекен" жаттықтырушыларынан, кураторларынан, менеджерлерінен алғашқы үш ай ішінде грант алғандарды сүйемелдеудің сапалық деңгейін күшейту қажет, осылайша Курс түлектерінің немен айналысатынын, өз ісін дамытуда қандай қиындықтар бар екенін, бизнес-идеяны іске асырудың қаншалықты табысты екенін және т. б. түсіну керек. ұлғайту қажеттілігі штат менеджерлер, кеңесшілер, өйткені сервистік қызмет тек бас кеңседе жүзеге асырылады, бұл қаланың шалғай аудандары үшін, әсіресе көпбалалы отбасылар үшін өте ыңғайсыз.

"Атамекен" ҰКП үшін ұсыныстар шешім қабылдауға бағытталған.

Скачать кейс

Общественный совет: Алматы қаласының қоғамдық кеңесі